kolmapäev, 25. september 2013

Living my life like it's golden

Eesti keel muutub iga päevaga aina raskemaks. Eriti grammatika, nii et palun andke andeks, kui mu jutus väga palju kirjavigu on. Või lauseehitus on vale, või väljendid ei sobi. Ja nagu te teate, siis minust ilmselt kirjanikku ei saa, sest ma kirjutan kõigest ebaloogilises järjekorras ja segamini. Aga ma üritan endast parima anda.


Niiiiiii tore on kuulda, kui keegi ütleb, et wow su saksa keel on paljupalju parem kui alguses. Ja seda ei öelda harva. Olen jõudnud sellele levelile, et perega suhtlen 90% saksa keeles ja 10 % inglise keeles. Sõpradega 60/40. Austerlaste arust on mul väga hea inglise keel. Hostema ütles, et mul on talent selles, et ma õpin kõike väga kiiresti.

1laupäev (mul on kuupäevad täiesti sassis, sorri) oli mul istumine teiste YFUkatega. Seal pidi iga hostpere kirjeldama oma hostlast(?). Mu hostema kirjeldas mind üliüliarmsa ja pika jutuga. Ja ütles veelkord, et neil on minuga vedanud. Niiiiii tore, lahe, armas jne. Sain tuttavaks väga paljude noortega, kes on samuti Viinis vahetusõpilased. Kõik olid nii avatud, sõbralikud ja südamlikud. Meil on juba oma ''gäng'' tekkinud, kellega me teeme päris tihti midagi. 2tüdrukut Taist, 1poiss Taanist, 1tüdruk ja 1poiss Austriast, 1poiss Gruusiast.

Ma tean, et see, mis ma järgnevalt kirjutan, ei meeldi mu emale, AGA koolis ei toimu siiani mitte midagi !!! :D Ma ei kujuta ette, kas asi on selles et RaM on mulle teatud raamid ette andnud, milline üks kool olema peaks, või ongi igalpool Austria koolides nii kerge. Sain teada ühe imeliku fakti: meie kool on tuntud kui rikaste kool Viinis.


Nüüdseks oskan Viinis juba väga hästi orienteeruda. Ja perega on kõik suurepärases korras. Hostõega on mul juba täiesti õelik suhtlemine. Alguses olime nagu sõbrannad ja nüüd pigem nagu õed(jah, nendel on vahe sees). Hostemaga saan väga hästi läbi, sest ta on ülimõistev inimene ja hooliv ja aitab a l a t i, kui saab. Hostisa on ka vägaväga tore.Mitte kunagi ei näe neid halvas tujus ja mitte kunagi ei olda üksteise peale kurjad(vähemalt siiani). Mul on tunne, et nüüdseks on algusefaas juba läbi. Päevad hakkavad üsna rutiinseks muutuma ja kõik on juba tuttav. Olen suutnud siinsesse kultuuri sisse elada ja sissesulanduda päris kiiresti. Loodan, et ajapikku muutub olukord aina paremaks. Armastan Austriat. Eestit ka.

Peale kooli käin tavaliselt trennis, või linnas, või kinos, ühesõnaga tegevust jätkub. Nädalavahetustel olen perega ja õhtuti tavaliselt sõpradega(kas nende juures või linnas vms). Väga armas on see, et kõik koguaeg kutsuvad igale poole. Kõikidesse kohtadesse ei jõua minnagi, sest kutseid tuleb igalt poolt ja liiga palju.


What's the point of having it all without the people you love?...ehk olen nüüdseks üle elanud ka esimese tõsisema koduigatsuse. Suur tahtmine oli helistada emale ja kurta kõigest, aga ma suutsin ennast tagasi hoida, sest arvan, et see kõne oleks asja palju raskemaks teinud.  Esimesed pisarad said valatud, aga õnneks piirdus asi vaid ühe päevaga. Nüüd on kõik jälle palju päikeselisem :)

Eile sai täpselt kuu aega minu siia saabumisest. Uskumatu, kuidas aeg lendab. Kui vaadata päevi eraldi, siis tundub nagu suurt midagi pole muutunud, aga kui võrrelda sellega, mis kuu aega tagasi oli, siis on suhteliselt palju muutunud (eelkõige tunnen, et olen ise arenenud).

Vasakult- Taani poiss Thor, Tai tüdruk Por, teine Tai tüdruk Phawita ja minaaa. Nimesid on väga raske meelde jätta. Kuigi me teeme päris tihti midagi koos, siis ma pean põhimõtteliselt iga kord nende nimesid üle küsima.

Minuuu kallid neiud, Paula ja Selin. Lühikese ajaga väga kalliks saanud.(klassiõed)

Nii tore on vahepeal midagi Eestiga seotud näha.



Mõned faktid ehk mida mina märganud olen selle kuu aja jooksul :

  • Austrias suitsetavad VÄGA paljud inimesed(k.a. noored)
  • Pigem ei räägita üldse, kui et inglise keeles. Kardetakse väga mõnes muus keeles rääkida.
  • Austria mehed/poisid peavad välimust ja enda eest hoolitsemist väga oluliseks. Kohati olulisemaks, kui tüdrukud.
  • Vägaväga palju juuakse energiajooke.
  • Enamus inimesed sõidavad ühistranspordiga, sest see on väga mugav ja parkimiskohta on linnas väga raske leida.
  • Noored inimesed ei tegele peale kooli eriti millegagi. Enamus ajast minnakse peale kooli koju magama, sest koolist ollakse väga väsinud (ei saa aru, kuidas see võimalik on).
  • Võrreldes Eestiga näevad noored oma vanuse kohta noored välja(ei tea, kas öeldakse nii). Kui Eestis näeb 16-aastane välja nagu 18, siis siin näeb 16-aastane välja pigem nagu 15. Ilmselt seepärast arvatigi alguses, et ma olen nende uus õpetaja
  • Austria poisid on väga julged. Kui neile mingi tüdruk meeldib, siis näitavad nad seda välja. Ja mitte vähe.
Aa, ja kui see võimalik on, siis p a l u n küsige vähem seda küsimust : ,,Kuidas läheb?´´ See on häiriv, sest seda küsitakse päevas umbes 10 korda ja raske on kõikidele normaalne ja informeeriv vastus anda, nii et enamjaolt ma piirdun ainult ,,hästi''-ga. Sellele küsimusele saate vastuse mu blogist ja enamjaolt läheb mul niikuinii väga hästi... + üritan vähem Eestile mõelda, sest see tekitab igatsust ja nii on raskem siia paremini sisse elada.

Edaspidi ei postita ma seda linki Facebookis, nii et kui soovi on, siis võite seda lehekülge mõne aja tagant vaadata :)

Ja kuna mu Karupere on hetkel Kreetal, siis soovin teile ilusat puhkust :)

Elu on ilus. Nautige seda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar